22. marts 2020
Pengeuge genopstår – virtuel undervisning i finansiel forståelse

Tirsdag den 24. marts 2020 genopstår Pengeuge, når Finans Danmark holder det første af fire virtuelle undervisningstimer i finansiel forståelse. Undervisningen er målrettet skolernes ældste klasser – men alle kan se med og lære om alt fra budgetter og renter til nationaløkonomi og digital sikkerhed.

Pengeuge er hvert år en stor succes. 780 skoleklasser var tilmeldt i år. Men på grund af Corona-krisen måtte Pengeuge aflyses allerede efter 2 dage. Det betyder, at mange af de 18.800 elever i hele landet, der skulle have haft besøg af en bankrådgiver, ikke fik det.

Nu er muligheden der igen.
Finans Danmark inviterer til virtuel undervisning i finansielforståelse fra tirsdag den 24. marts 2020.

”Pengeuge giver vores børn og unge en bedre grundlæggende forståelse for deres privatøkonomi, så de senere i livet er bedre rustet til at undgå at havne i økonomisk uføre. Det er en vigtig samfundsopgave, som vi gerne vil bidrage til – også i den særlige tid, vi lever i lige nu. Derfor er vi rigtig glade for at kunne tilbyde virtuel undervisning til de mange skoleelever, der sidder hjemme ved skærmen i øjeblikket," siger underdirektør i Finans Danmark, Mads Rørvig.

Første undervisningslektion bliver med Bjørn Bøje Jensen, der er bankdirektør med ansvar for erhvervskunder og Country Senior Executive i Nordea. Undervisningen finder sted på Facebook. Links kan findes via Pengeuges hjemmeside pengeuge.dk

Her kan du få undervisning:

Tirsdag d. 24. marts, kl. 9

Privatøkonomi – Niveau 1 Viden om Penge( til 7. klasse)

Bjørn Bøje Jensen, Nordea

Stream på web: https://primetime.bluejeans.com/a2m/live-event/hstcbghd

Stream på Facebook: https://facebook.com/events/850864855386798/

Onsdag d. 25. marts, kl. 14:30

Privatøkonomi – Niveau 2 Styr på dine penge (til 8.-9. klasse)

Jacob Aarup-Andersen, Danske Bank

Stream på web: https://primetime.bluejeans.com/a2m/live-event/pvpbbejb